CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

22 May 2011

Kuantan

Salam.

Petang sabtu aku dpt berita mak sedara belah en somi telah masuk ward. Sakit agak teruk la. Dulu sampai la ni ada tibi. So kami + sepupu sepapat en somi pakat konvoi nak pegi melawat la. Masuk hospital kat kuantan. Mak sedara ni dok kat Kratong. Lepas magrib aku + en somi + Qistina bok bok pegi la ke umah sepupu en somi ni. Kul 9 lebih baru bertolak ke sana. Kami duduk kat umah kakak ipar sepupu en somi ni.

Sampai sana dlm kul 12 lebih. 3jam perjalanan. Alhamdulillah selamat sampai destinasi dan Qistina tido sepanjang perjalanan. Best lak ibunya pon sama dibuai mimpi. Hehe... Sesampai je terus la aku dan en somi tdo. Memandangkan mata pon berat je apa lagi sambung tdo le. Mak sedara en somi ni merancang nak buat kenduri akikah utk cucu2nya. Tumbang 1 ekor lembu dgr2 cite le. Ada 3 org cucu semuanya. Sekarang tak tau la perancangan dia apa sebab dah warded ni.

Ari ahad pagi tu bgn mandi2 bagai makan ( melantak tak hengat ) pastu en somi dan sepupunya pegi  la ke hospital. Aku?? aku tak mo pegi sebab tak nak bawak Qistina ke tmpt yg byk virus. Huhu...ye aku masih fobia. Biarlah org nak ckp apa. Yg tanggung aku dan en somi. Lagi pon wife sepupu en somi pon tak pegi gak. Ngeee... kami2 ni melepak le apa lagi. Qistina mcm biasa la. Nak tdo wajib la nak aku tdo sama. Asal aku bgn je dia bgn. Huhuhu.... Call2 en somi apa kisah dia ckp nnt la cite dah balik umah.

So baru ni sampai dari kuantan ni. Aku dok mkn sambil Bfing Qistina sambil berblog. Multipepes katakan. hehe.... Ok ceritanya mak sedara en somi ni disaspek kuman tibi sudah naik ke otak, so para doktor nak amik air tulang belakang. Biasa la bila org dgr nak amik air tulang ni mcm cerita xelok kita diberitahu. Benar ke tak, wallahualam. En somi cita keadaan mak sedaranya agak teruk la. Byk mende yg dia dah lupa dan makin kurus. Walhal mak sedara en somi mmg sgt kurus sebelum ni. Paru2 dia sebelah dah tak boleh berfungsi. Huhuhu...sadis kita mendengarnya. Mari la kita pakat2 doa agar mak sedara en somi ni sembuh. Amin.

Terima kasih gak kpd akak ipar sepupu en somi yg sudi kasi kami menumpang rumah dia dan buat cam umah sendiri. Huhu....sungguh baik ati dan peramah. Hehe...oh ya dia juga ada anak sebaya Qistina dan bulan pon sama. Cuma Qistina tua 6 hari ja. :)


No comments: