CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers Lilypie Maternity tickers Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label Tahun baru. Show all posts
Showing posts with label Tahun baru. Show all posts

26 March 2014

One hectic month! Phewww...

As Salam.

Lama benar blog ni bersawang. Ampunnnn mmg sgt tak sempat. Bermula dengan tahun baru anak sulung masuk tadika tapiiiii part paling mencabar bila ada ibubapa yg amik mudah pasal kesihatan anak-anak. Dihantar juga anak yg sakit. Sungguh kasihan anak yg sakit dipaksa hantar ke sekolah. Bila deme sendiri sakit pandai lak nak MC bagai. Tahu sakit tak larat pegi kije. Anak-anak pon gitu la. Mesti la diorg pon tak larat. Nak kene berehat. Dah pulak berjangkit kat budak-budak lain termasuk la anak ai. Hangen tak hangen. Sampai warded berminggu. Dah satu family jatuh sakit. Dugaan sungguh. Bila anak-anak duk sakit den fikir-fikir.. berenti je la kije jaga anak fokus belajar. 

Alhamdulillah berenti la den.. kiki... Qistina lak lepas warded 2 minggu masuk sekolah balik tak sampai 2 minggu kene pulak chicken pox. Mak aihhhh...memang superrrr vangang la makpak budak tu..Yang pegi anta jugak tu jumpa dgn aku memang kene tampo kokedai la.. Dah jangkit pula dekat si kecik. Alahai kesian tgk anak-anak sakit tak berenti. Ini baru beransur pulih dua beradik tu. Alhamdulillah.. tapiiiii bulan ni jugak ai start semester baru. Start je penuh assignment kene buat. Huhu... sem lepas agak menurun la den punya pointer. Ye la... byk kot kelas aku tuang. hehe....

Yang paling best aku kene cari kije balik.... -_-'' bermula la pencarian kije lak.. Keputusan cari kije balik bukan sebab en suami aku tapi sebab omak den. Ohh ibu....restu la ai mau jaga anak-anak je. Huhu... disebabkan itu aku juga ada setup bizz kecil-kecilan.. ya... ai mula jual kain-kain japanese cotton yg comel-comel. Kain-kain ni bukan dari vietnam ye. Ini japanese cotton kainnya lagi lembut dan sejuk dari vietnam cotton / english cotton ni. Corak pon sgt menarik dan ada juga corak-corak yg sesuai dibuat sebagai crafter. Bole jenguk page ai di Nawwar Bizz

Moga-moga selepas ini kehidupan kami dipermudahkan dan rezeki dimurahkan. Amin.

Ketika warded bulan akhir bulan January di DEMC


Yang ni kakak kene chicken pox sgt byk.

Kakak dah sembuh adik pula kene.
Antara stok yg ada
Corak bunga

Mari pilih sebelum tailor tutup tempahan :)




07 January 2013

Selamat Tahun Baru

Salam.

Masih tak terlewat lagi daku nak mengucapkan selamat tahun baru. Tahun ni xde azam cam tahun2 sebelumnya. Cuma. Am biasa. Sentiasa ingin memperbaiki diri dalam urusan akhirat. In shaa Allah.

Awal tahun ni juga lebaran baru dlm career akan bermula juga. Daku akan bertukar tempat kije pula. In shaa Allah moga2 tempat baru ini lebih diberkati. Amin. 2 minggu lagi daku aka.n start ditempat baru. Eksaited pon ada rasa. Hehe... Sedih juga nak tinggalkan kawan2 disini. Friends forever walau jauh. Teknologi kan ada. Kita ada byk cara nak chat. Hehe...

Utk keluarga, alhamdulillah Qistina dah start potty training dan skrg hanya akan kencing dan poopoo dlm toilet. Blom boleh guna toilet bowl lagi tapi takpe slow2 kita belajar ye anak. Tapi tdo n jalan2 blom keberanian utk free diapers. Hanya dirumah dan rumah bs sahaja. Perancangan penambahan plak tgk la. Skrg dah xde planning. Ada rezeki nnt ada lah tu. Amin. Doa2 la kami murah rezeki.

Bab baking plak, skrg ni sgt jarang buat kek. Alkesah penat manjang. Sepanjang akhir tahun lepas asek la balik lewat. Huhu... Skrg je baru start balik awal sketttt... Moga2 kat tempat baru takde la kene balik lewat sgt. Huhu... Amin. Nnt2 bole la nak panaskan enjin balik dlm baking. Hehe....

Ok la azan subuh dah berkumandang jom tunaikan solat. :)