CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers Lilypie Maternity tickers Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label Hari Bapa. Show all posts
Showing posts with label Hari Bapa. Show all posts

19 June 2012

Selamat hari bapa

Salam.

Amaran! Entri ini byk memuji partner saya. Jika tamao muntoh hijo sila jangan baca.

Hari ini minggu ke-3 bulan Jun adalah sambutan hari bapa di Malaysia (post peram). Alhamdulillah suami daku mempunyai ciri2 bapa mithali. Ewahhhh..... sapa lagi nak puji kalo bukan si isteri ye dakk. Heheh...

Sejak semalam lagi daku dah celebrate dgn buat kek karot khas utk si dia. Hari ni plak p makan2 kat papa john pizza jer. Takde la sambutan grand2. Ala kadar ajer. Sangat bersyukur kerana dijodohkan dgn en somi. Hihi... Skrg ni most house chores dia yg buat. Dan yg paling penting, sejak si Qistina tu start baby lagi dia da jaga spt mandikan, basuh yak yak, buatkan makanan Qistina dan macam2 lagi. Terima kasih ya sayang. Walaupun mulut tu menceceh membebel tapi tangan kaki badan bergerak buat. I lap you laj...Hehe..... kadang2 tak suruh pon buat. Rajin sungguh.. Akibat kerajinan en somi, daku jadi kembang sket (sebenarnya byk ). Jadi si isteri dok berlingkar depan tv aje. Muahahaha....

Moga encik somi mengekalkan sifat yg ada dan improvekan mane yg kekurangan. Sama2 kita berubah ke arah kebaikan. Walaupun kita byk improve tang perut kedepan. You tetap jejaka paling tampan di mata ai. Ekeke.... Skrg ni nampak byk perubahan.. lagi2 time bercakap2 dengan Qistina. Lagi best dah boleh ditinggalkan Qistina dgn you. Daku bole la berjimba2 (dasar tak sedar diri) kan... Paling best bila bole layan citer korea sama.. Hahaha... ai tetap tak le layan citer thriller yg you suka. Dasat benor...

Oh da habes rambling tak tentu arah. Yeahh.... Moh jamu mata dgn karot kek. Try buat deco ala2 basket.. tak berapa menjadi sangat. Huhuh... dah ler terrrrover cooked sket. Tak pe la lenkali bole take note da. Resepi ni amik dari kawan sekerja. Memang seorang yg sangat pandai dlm bab kulinari. Hehe... terima kasih ya. Mohon halal segalanya. Ai share kat sini ya. Seperti biasa ada la sedikit penambahan dlm resepi tu. Ikut suka ati ai aje kan. Nasib menjadi. Hehe... lenkali bole buat lagi.





Nyum nyum... sedap sos garlic tu.
Order hari itu...
Si kecik yg kepenatan berjalan2.
Carrot cake dah tinggal separuh
Deco yg comotssss
Resepi yg marbeles
Moist dan tak crumble.

En somi kesayagan saya




Resepi : (Terima kasih kak Akmal Hani Hashim)

Bahan2
- 1 1/2 cawan walnut
- 2 1/2 cawan carrot parut halus
- 1/2 cawan maple syrup (nik guna golden syrup)
- 2 cawan gula (nak kurangkan manis pon ok)
- 1/2 cawan minyak jagung
- 2 sudu kecil esen vanilla
- 3 biji telur
- 2 cawan tepung serba guna (nik pakai tepun gandum)
- 2 sudu kecil serbuk kayu manis (nak kene kurang)
- 2 sudu kecil soda bikarbonat
- 1/2 sudu garam
- 1/4 cawan sunflower seed (nik tambah)

cara2
1) campurkan maple syrup, gula, minyak dan esen vanilla. Pukul dan masukkan telur sebiji2.
2) ayak tepung, cinamon, soda bikarbonat dan garam.
3) Masukkan campuran tepung ke dalam campuran maple syrup. Masukkan sedikit demi sedikit, pukul hingga sebati.
4) Masukkan carrot dan walnut. Gaul sebati.
5) Griskan loyang dan alaskan dengan baking sheet. Tuang adunan dan bakar selama 50 minit suhu 185C


 Kalo nak tambah raisins pon ok. :)







19 June 2011

Selamat Hari Bapa

Salam.

Kalo tak mo muntah hijau sila jgn baca. hehe... Dedicate to my beloved husband.

Ehem ehem...

Selamat hari bapa ayah untuk suami TERcinta. Hehe... Walaupun hadiah dah kasi awal seminggu sebab salah tarikh sila jgn mare ye. Hadiah kecil-kecilan je. Takde pon nak menyambut mana pon. Tapi jasamu dlm usaha kita membesarkan Qistina amatlah ku hargai.  Start dari dlm daku pantang lagi kamu ringan membantu. Usaha utk mendapatkan yg terbaik utk anak kita. Terima kasih ( walaupun tu mmg tugas seorang ayah hehe..) en suami ku. Sanggup masak utk anak dan isteri, membasuh baju, lampin ( yg ada mr shit tu.. aiii muntah kalo buat ) memandikan Qistina. Sanggup belajar walaupun sebelom ni tak pernah pegang baby ( even sampai skrg pon kasar lagi ). 

Sangat membuatku rasa BAHAGIA menjadi ISTERI kamu. Terima kasih sayang.