CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers Lilypie Maternity tickers Daisypath Anniversary tickers

11 March 2011

Ujian yg tak berhenti menimpa

Salam.

Qistina da ok sket even da secara totally tapi sgt bersyukur pada Allah S.W.T. Ujian anak sakit da bole dikira berakhir utk waktu ini tapi kini aku dan en somi pulak diuji olehNya. Ya.. ketika ni aku dok menahan sakit akibat food poisoning + ala2 da nak demam da ni. En somi lak da 2 hari menunjukkan tanda2 demam jugaksss.. huhu..

Apa la nasib ( aippp xle mengeluh ok ). Redha ujian dtg bertimpa. Dlm hati aku yakin ujian2 sakit2 ni utk mengurangkan dosa2 aku yg bykkkkk aku kumpul. hehehe... skrg pon masih terkumpul dosa secara tak sengaja. huk huk.. saya manusia yg serba kekurangan dan akan cuba utk meningkatkan lagi tahap performance kpd pencipta manusia dan sekalian alam. InsyaAllah. Amin. :)

Skrg Qistina dgn berat susah 7.5kg pada usia 5 bulan. Hehe... Lagi sebulan dpt diploma penyusuan susu ibu. Gumbira dan tak sabar rasa dihati. Oh bab solid food tu mmg nak kasi bila dia masuk 6 bulan tapiiiiii kene tgk tahap persediaan Qistina jugak. Kalo da sedia, umo 6 bulan da bole start kalo blom kita sambung BF exclusive lagi. Hehe...Qistina ada menunjukkan minat pada makanan yg kitorg dok mkn. Tgk jeeee ibu ayah dia dok mkn. Ritu da gapai nasi goreng panas si ayah. Menjerit Qistina. Huhu.. kami juga leka dan lalai. Lupa yg si kecit ini sudah pandai menggapai dan mengambil brg.

Dan growth spurt Qistina da berenti waktu ini. Nnt nak dtg lagi sila bagi amaran ye. Huhu.. Stok yg abes time growth spurt tu Alhamdulillah dpt diganti balik. Ngee.. suka!! Lani kembali -+ 8 botol. Skrg Qistina mmg tak le lekang la dgn aku. Nak wat kije pon susah. Manjanyaaaaa.. huhu..( suka gak anak manja dgn ibunya ini ). Si ayah pon da naik moncong. Adeihhh.. bab nak amik supplemen kalsium blom beli2 lagi. Tak sempat bila anak da kene masuk spital nih. Tgk la esok camne insyaAllah. Nape aku amik supplemen?? Huhu.. aku tak dpt nak sediakan makanan seimbang okay. Dan lagi product tenusu lagi2 susu fresh lembu tu mmg Qistina anti tul. Asal aku minum je dia kembung. Uihhh..tak nak la sakitkan anak. Kalo cheese tu sket2 bole la nak baham. Tulang haku pon berbunyi tak hengat daaa... cramp dan kebas tu makanan ruji aku da. Mcm ne nak sihat kalo mcm ni berterusan. huk huk... Ye aku amik supplemen utk diri sendiri. Supaya sihat, cergas dan bertenaga utk menjadik superrrrrrrrrwoman. ;)


Esok lak ari sabtu ada kelas teknik marmet utk mengepam susu ibu. Venue MLO PJ. Nasib dekat itu yg excited tu. Qistina anto kat akak sulong aku. Huhu.. harap2 dia bole saborrrr dgn karenah Qistina. Bukan risau cara dia ya risau kesabaran meletop aje dgn karenah menggediks Qistina ni. Oh en somi lak mau buat urusan insurans. Ya la, ritu Qis masuk spital under medical card. Mujur la dia umo sebulan terus kitorg amik insurans utk dia. Alhamdulillah membantu ketika kewangan blom stabil ni. Riban gak le ongkos dia bila tgk bil. Mau ke nak layangkan CASH?? Rasa tak sanggup ketika ni tapi bila keadaan time tu rasanya sangguppppp utk anak kan. :)


p/s : Harap before class esok mau rehat sikijapppp.


No comments: