CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

02 June 2011

Qistina 8 bulan.

Salam.

Hari ini genap Nik Nawwar Qistina Binti Maarif berumur 8 bulan. So selama 8 bulan juga la aku menyusukan dia. Alhamdulillah sihat, comel dan aktif walaupun masuk spital dah 2-3 kali. Yang lepas kita amik iktibar. Skrg hanya pandang ke depan. InsyaAllah ibu dan ayah akan menjaga Qistina sebaik mungkin.

Ok milestone dia sampai umur 8 bulan ni.

- Dah pandai pegang botol susu dgn jayanya. ( B ibu pon Qistina suka pegang ala2 pegang botol )
- Dah tahu menangis bila kene marah. ( aku baru ckp "NO" dlm nada tinggi skettttt je )
- Bole duduk tanpa sokongan tapi tak leh duduk sendiri lagik.
- Bole buat style duduk ala2 "mermaid" bersimpuh atas batu.
- Pandai nanges bila tak kasi mende yg dia nak eg : barang2 seperti kertas sighhh...
- Dah tau bila pegi umah BS ada rakan sebaya dan suka bermain2 dgn rakan sebaya.
- Pandai angkat tangan mintak didukung
- Suka makan, menyusu dgn banyaknya. Kadang2 suka menyusu sambil main2.
- Suka main ciku cak!!! aaaaaaa......
- Dah mula angkat montot sket2 je. ( Tak larat lagi la tu... )
- Pandai melentokkkkk manje banget

Apa lagi ek. Banyak da ibu da tak ingat la Qistina. Hehe... semoga Qistina membesar dgn baik dan menjadi anak baik serta solehah. Amin. :)

Ini la ropa terbaru dia. Berat dia 9.7kg pada umur 8bulan.








The most i like is this picture....






2 comments:

ramizah said...

tersenyum aii tengok...hihi...mcm2 gaya dia ek....dia nak merangkak tp berat punggung kot....hihi

Sima said...

hihihiii... mmg mcm2 gaya dia. nik kalo belek2 gambo dia mmg tersenyum sorang2 la. maybe la dia ada gak try angkat2 ponggong tu tapi kejap je. huhu..