CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers Lilypie Maternity tickers Daisypath Anniversary tickers

14 January 2011

Berpantang

Salam.

Arini bersiaran dari rumah dgn keadaan demam. Tak de la teruk mana, tak mkn ubat tak bole berjalan tu jekkk.. Dah lama tak dpt demam mcm ni. Seram sejuk je badan ni. Haihs.. Ok ok berbalik pada cerita. Ni baru nak bercerita bab berpantang ni... Mcm hal la.. Alhamdulillah time pantang mak aku aka nenek comel telah menjaga aku macam princess tip top. Hahah... suka benor time pantang. hehe... bole dok rileks je. Nak apa2 bgtau jek. Syukur alhamdulillah dpt menempuh waktu pantang yg manis. hehehe (kalo yg tak best tu bole jadik meroyannnn). Suami pon byk membantu. Alhamdulillah...

ehsan pakcik google

Disebabkan aku c-ser, bengkung mmg tak dpt nak pakai la. Kesian beli mahal2 tak dpt nak pakai. Last2 pakai yg tang barut cap AVON saje. Murah2 RM20 shj okeyy...Bab jamu lak disebabkan oleh aku breastfeed anak, aku malas nak start mkn. So set NR tu aku pakai minyak bengkung dia dan ada la sebiji dua pil dia utk lawas berak. Tapi itu da lepas 2 minggu baru aku mkn pil tu. Teh dia dan set uncang tu tak terusik pon sampai la ni. Da nama c-ser set uncang tu tak terguna la sbb kat bawah tak kene potong ( uih ngeri lak pk )

Ini la bengkung AVON.

Berpantang ni bab mknan la paling seksa. Mak aku mmg strict sket la bab mkn2 nih. Sayur mmg takde dlm menu langsung ye. Pastu lauk aku ialah ikan gelama kering, ikan selar dan ikan jaket ( kelate panggil kronge ) dan sket2 daging. Dan resepi kalo ikan ni bakar je. Even ikan kering tu pon just bakar je. Sekali je aku mkn daging bakar. Lain2 mak aku buat sup daging cara org berpantang iaitu takde asam ye. Ayam tak le sentuh langsung. Ada sekali bole mkn telur itu pon dah diletak lada hitam sampai aku tak le nak abeskan. Panas perut wooiiii.... ini org namakan lauk berubat. Huk huk...

Ok bab berurut lak. Rata2 tau kan belah2 ni lagi leceh nak kene jaga kan. So perut aku mmg tak berurut langsung la. Bertungku apatah lagi. Tapi mak aku mmg pandai berurut. So takde la nak mengupah tukang2 nih. Mak aku mlm2 akan urut kaki, tgn dan belakang. Mmg best... syiok wooo.. lg la badan aku ni jenis cepat masuk angin. Hmmm... nak buek camno. Terima je la...

Pastu pasal mandian lak aku guna mandian lulur NR tu. mmg la cepat ilang hitam2 tu pastu mak aku akan sediakan air mandian ape ntah namanya yg ada segala jenis daun dan rempah tu. Haa...mak aku ckp mandian air rebusan ni bagi menyegarkan badan. Aku buat selama 40ari aku berpantang. hek hek....

Sekian,

No comments: